فایل فور شاپ

آموزش ها و صفحات مطالعه شده از اینترنت

فایل فور شاپ

آموزش ها و صفحات مطالعه شده از اینترنت

10 شرکت برتر هاستینگ ایرانی در سال 97

خرید هاست با کیفیت دغدغه خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را دارند است. هاستی که با کیفیت و مطمئن باشد یکی از مهمترین مواردی است که برای راه اندازی یک سایت اینترنتی باید به فکر آن باشید. مهمترین عوامل برای خرید هاست مطمئن و با کیفیت سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی آن است. به دلیل مهم بودن این موضوع قصد دارم در این مقاله شرکت های ارائه دهنده هاستینگ ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا هر کسی بتواند بهترین شرکت را برای میزبانی سایت خود انتخاب کند.

 

یک هاست خوب چه امکاناتی دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کردم هاست با کیفیت و مطمئن باید پایدار، پر سرعت، با امنیت بالا و دارای پشتیبانی خوب باشد. اما یک سری مواردی وجود دارد که در انتخاب یک هاست خوب باید مد نظرتان باشد مثل میزان فضا، پهنای باند و سازگاری که در تمام هاست ها مشترک است. ولی امکاناتی که هر شرکت هاستینگ روی هاست های خود ارائه می دهد متفاوت است. در ادامه امکانات یک هاست کامل را عنوان می کنم و توضیحاتی را در مورد هر یک به شما می دهم.

  

 

1.فضای میزبانی

فضای میزبانی به میزان فضای هاست می گویند. یعنی به اندازه مجاز می توانید فایل های خود را روی هاست خود آپلود کنید. فضای میزبانی بستگی به نوع سایت و میزان فایل های شما دارد. البته یک سری از شرکت های میزبانی وب در ایران محدودیتی در این مورد روی سرویس های خود اعمال می کنند.

 

2.پهنای باند

به مقدار ترافیک مصرفی سایت پهنای باند می گویند. مثلا مقدار بازدیدی که از سایت مورد نظر می شود یا تعداد فایل هایی که از سایت مورد نظر توسط کاربران دانلود می شود. معمولا پهنای باند به صورت ماهانه روی سرویس های میزبانی وب ارائه می شود و بر حسب گیگابات هم است.

 

3.اد آن دامین

به دامنه اضافی اد آن دامین گفته می شود. به عبارت دیگر توسط هر اد آن دامین می توان یک سایت مجزای دیگر روی هاست مورد نظر راه اندازی کرد. معمولا شرکت های هاستینگی که اد آن دامین نا محدود روی سرویس های خود ارائه می کنند هاست های بی کیفیتی دارند!

 

4.پارک دامین

به دامین های متصل پارک دامین گفته می شود. یعنی سایتی با چند دامین که هر کدام از دامین ها سایت اصلی را نشان می دهند. تعداد پارک دامین از اهمیت پایینی بر خوردار است. به خاطر لطمه زدن به سئو سایت استفاده از پارک دامین پیشنهاد نمی شود.

 

5.ساب دامین

ساب دامین یعنی زیر دامنه سایت اصلی. از ساب دامین می توان برای راه اندازی بخشی مجزا در سایت استفاده کرد. مثلا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایتی می توان از آدرس shop.site.com استفاده کرد.

 

6.دیتابیس

به بانک اطلاعاتی دیتابیس می گویند. معمولا برای راه اندازی سایت های پویا با سیستم های وردپرس یا برای راه اندازی سیستمی در سایتی (فروشگاه اینترنتی) از دیتابیس برای ذخیره اطلاعات استفاده می شود.

 

7.کنترل پنل مدیریت

رابط کاربری بین کاربر و هاست است. از طریق کنترل پنل هاست می توان سایت مورد نظر را مدیریت کرد. به عنوان مثال ساخت دیتابیس، مدیریت ایمیل ها، مدیریت فایل ها و غیره را باید از طریق کنترل پنل مدیریت هاست انجام داد.

 

8.پشتیبان گیری کامل

پشتیبان گیری کامل به بک آپ گرفتن کل سایت گفته می شود که هم توسط کاربر انجام می شود و هم شرکت هاستینگ مورد نظر موظف است از سایت های میزبان شده به صورت اتوماتیک و منظم فول بک آپ بگیرد.

 

9.در دسترس بودن سرور

یکی از مهمترین مواردی که هم شما و هم هر شرکت هاستینگی باید به آن اهمیت بدهد در دسترس بودن سرور یا آپ تایم بودن آن است. معمولا شرکت های میزبانی وب ایران آپ تایم 99 درصد را تضمین می کنند. یعنی در طول ماه یک درصد از سرور در دسترس نخواهد بود! البته تضمین 100% آپ تایم بودن تقریبا محال است.

 

10.گواهینامه SSL

پروتکل SSL ، سایت مورد نظر را مجهز به پروتکل امن یا همان HTTPS می کند. معمولا این مورد را اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان ارائه می کنند که رایگان بودن آن از کیفیت آن کاسته و به نظر من استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده کردن از آن است.

 

البته بعضی از امکانات دیگر هم هستند که شما سرو کاری با آن ها ندارید مثل نسخه PHP، نوع وب سرور، نوع هارد سرور یا اسکریپت های مورد نیاز برای راه اندازی وب سایت که در بسیاری از مواقع خیلی مهم نیستند.

همچنین باید بدانید شرکت های هاستینگ با توجه به میزان منابع سرورهایشان یا سیاست های کاری، پلن های میزبانی خود را ارائه می دهند. ممکن است شرکتی تمام امکانات را نامحدود ارائه دهد. و یا شرکتی محدودیت هایی را در امکانات پلن های خود اعمال کند.

البته نامحدود بودن امکانات هاست دلیل بر با کیفیت بودن آن نمی شود. متاسفانه خیلی از دوستان در خرید هاست امکانات نامحدود را مد نظر دارند. در صورتی که هیچ وقت امکانات نامحدود ملاک نیست! در ادامه با معرفی شرکت های برتر هاستینگ ایرانی به شما در خرید هاست با کیفیت و مطمئن کمک خواهم کرد.

پیشنهاد های ویژه همیار وب : 

چگونه برای سایتمان درگاه پرداخت آنلاین بگیریم؟

بهترین سایت های درگاه پرداخت واسط اینترنتی در سال 97

 

برای خرید هاست چه امکاناتی باید مد نظرمان باشد؟

برای خرید هاست با توجه به نوع و امکاناتی که قرار است در وب سایت خود داشته باشید باید اقدام کنید. به عنوان مثال وقتی قصد راه اندازی سایتی شخصی را دارید و قرار است به زبان html نوشته شود نیازی به هاست حجیم ندارید. همچنین در این صورت نیازی به دیتابیس هم ندارید چون قرار نیست سیستم خاصی را روی سایت خود راه اندازی کنید.

ولی مثلا اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی با محصولات زیاد راه اندازی کنید و مطمئن هستید ترافیک فروشگاه اینترنتی تان در کمتر از 3 ماه به روزی 3000 بازدید در روز می رسد نیاز به هاستی پر سرعت، با حجم و پهنای باند بالا دارید. این دقیقا به نوع کسب و کار شما مربوط می شود. باید برای آینده نیز برنامه ریزی داشته باشید.

همچنین یکی از مهمترین امکاناتی که باید شرکت ارائه دهنده هاست به خوبی به آن پایبند باشد ابتدا در دسترس بودن یعنی همیشه بالا بودن سایت و مهمتر از آن پشتیبانی است. پشتیبانی خوب چیزی است که باید از ارائه دهنده هاست خود انتظار داشته باشید. در ادامه در مورد پشتیبانی خوب بیشتر صحبت می کنم و به تجربیات خودم در این مورد اشاره خواهم کرد.

 

هاست وردپرس چیست؟ چرا باید از هاست وردپرس استفاده کنیم؟

حتما در جریان هستید که بسیار از سایت های دنیا از سیستم سایت ساز وردپرس استفاده می کنند. پس به همین دلیل سوالی که در ذهن خیلی از دوستان وجود دارد این است که منظور از هاست مخصوص وردپرس چیست؟ و اینکه اگر سایت ما وردپرسی هست حتما باید از هاست وردپرس استفاده کنیم یا اینکه فرقی نمی کند؟

هاست وردپرس هم مانند دیگر هاست ها دارای سیستم عامل لینوکس است ولی با این تفاوت که منابع سخت افزاری قوی تری دارد و یک سری از محدودیت هایی که هاست های معمولی دارند را به هیچ وجه ندارد. البته این محدودیت ها شاید خیلی دردسر ساز نباشد ولی بر هر حال نبود این محدودیت ها روی کیفیت میزبانی وب سایت وردپرسی شما تاثیر گذار است.

در هاست های وردپرسی خبری از محدودیت های Max_Post_Size و Max_Upload_Size نیست. بسیاری از کاربران وردپرسی که از هاست های معمولی استفاده می کنند معمولا با این محدودیت ها مواجه می شوند.

در هاستی که مخصوص وردپرس است به دلیل استفاده بیشتر وردپرس از منابع سخت افزاری، نباید محدودیتی در منابع وجود داشته باشد. این دقیقا همینطور می باشد. هاست های مخصوص وردپرس فاقد چنین محدودیت هایی هستند.

در هاست های وردپرسی یک سری از توابع PHP بدون محدودیت هستند و هم چنین ورژن پی اچ پی آن مطابق به آخرین ورژن سایت ساز وردپرس می باشد.

همچنین روی هاست های وردپرسی تکنولوژی gzip فعال است. به دلیل اینکه برای پاسخ دهی به درخواست های کاربران مجبور است حجم بالایی را در آن واحد لود کند به همین دلیل نیاز به یک فشرده ساز قوی روی هاست های وردپرسی ضروری است.

پس همانطور که متوجه شدید اگر وب سایت وردپرسی دارید بهتر است از هاستی که مخصوص وردپرس است استفاده کنید. البته همین الان هم وب سایت همیار وب روی هاست غیر وردپرسی قرار دارد و هیچ مشکلی هم پیش نیامده است. ولی خب اگر شما دارای کاربران زیادی هستید و ترافیک بالایی را در روز دریافت می کنید پیشنهاد من برای شما استفاده از هاست مخصوص وردپرس است که برای خرید هاست وردپرس در ادامه هاستینگ هایی را معرفی می کنم که بتوانید بهترین انتخاب خود را انجام دهید.

 

10 شرکت برتر هاستینگ ایرانی در سال 97

شرکت های هاستینگ زیادی در ایران فعالیت می کنند که امکانات خوبی را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. واقعا سخت است که در بین این همه شرکت خوب هاستینگ ایرانی یکی را برای خرید هاست و راه اندازی وب سایت خود انتخاب کرد. اما در ادامه 10 شرکت برتر هاستینگ ایرانی را معرفی می کنم تا خودتان بهترین گزینه را با توجه به نوع کسب و کارتان انتخاب کنید.

قبل از اینکه به سراغ بررسی بهترین هاستینگ های ایرانی برویم لازم است بدانید شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران خدمات دیگری مثل ثبت دامین، سرور مجازی، سرور اختصای، سرور های اختصاصی مدیریت شده، طراحی سایت و برنامه نویسی، مانیتورینگ، فروش لایسنس نرم افزارهای تحت وب و … هم ارائه می دهند.

ولی هدف اصلی ما در این مقاله بررسی بهترین هاستینگ از لحاظ ارائه هاست است تا عزیزانی که قصد خرید هاست با کیفیت و مطمئن را دارند بتوانند بهترین شرکت را انتخاب کنند. پس در بررسی بهترین شرکت های هاستینگ ایرانی به خدمات دیگر آن ها اشاره ای نخواهیم کرد.

 

میهن وب هاست

میهن وب هاست

شرکت میهن وب هاست یکی از بهترین شرکت هایی است که در زمینه ارائه هاست و دامین و سرور مجازی فعالیت می کند. شرکت میهن وب هاست نماینده رسمی Ripe در ایران و همچنین کارگزار رسمی ایران نیک است. یکی از مزیت های ویژه میهن وب هاست ارائه هاست های با کیفیت از ایران و آلمان با قیمت مناسب است. پشتیبانی خوب این شرکت یکی از مزیت هایی است که باعث شده بیشترین مشتریان را در بین شرکت های هاستینگ ایرانی از آن خود کند.

از خدمات قابل توجه این شرکت ارائه سرویس هاست مدیریت شده است. در هاست های مدیریت شده کاربر می تواند بدون دانش فنی سایت خود را به راحتی مدیریت کند. هاست های مدیریت شده دارای پنل اختصای برای مدیریت کامل هاست از طرف کاربر است. مشتریانی که از هاست مدیریت شده استفاده می کنند دارای پشتیبانی ویژه ای از طرف شرکت میهن وب هاست هستند.

 

مزایا :

قیمت مناسب پلن های هاست

پشتیبانی بسیار عالی

 

معایب :

ارائه فضای میزبانی کم (نهایت 3 گیگ)

ارائه پهنای باند محدود

 

تجربه من از پشتیبانی میهن وب هاست

همانطور که اشاره کردم پشتیبانی میهن وب هاست عالی است. در روز های عادی و در زمان اداری پاسخ به تیکت ها کمتر از 15 دقیقه انجام می شود و در روزهای تعطیل به یک ساعت افزایش پیدا می کند.

جمعه هفته پیش زمانی که سایت من برای آی پی های خارجی در دسترس نبود با پشتیبانی میهن وب هاست تماس گرفتم و علت را جویا شدم. بعد از فهمیدن علت فهمیدم که صفحه ورود کاربران در سایتم مورد حمله شدید هکری قرار گرفته شده بود و به خاطر همین سایت من برای آی پی های خارجی بسته شده بود.

با راهنمایی های خوبی که تیم پشتیبانی به من داد موفق شدم امنیت سایتم را بالا ببرم. نکته مورد توجه این بود که تمام این کمک ها و پشتیبانی ها در روز تعطیل انجام شد. و نهایتا سایت من بعد از یکی دو ساعت به حالت اولیه خود بازگشت.

البته پشتیبانی های زیادی این شرکت به من داده است و در بعضی موارد هم بوده که خودشان دست به کار شده اند که گفتن آن ها از حوصله شما در این مقاله خارج است.

 

میهن وب هاست مناسب برای افرادی است که با کمترین هزینه قصد خرید هاست با کیفیت را دارند.

هاست های میهن وب هاست برای سایت های پر ترافیک و سنگین پیشنهاد نمی شود!

راستی در کانال تلگرام میهن وب هاست همین حالا عضو شوید تا از تخفیف های شگفت انگیز روزانه و هفتگی هاست و دامنه آن با خبر شوید.

هاست با کیفیت همراه با پشتیبانی عالی می خوام

 

هاست ایران

هاست ایران

هاست ایران یکی از قدیمی ترین و بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران با بیش از 10 سال سابقه کار است. این شرکت دارای دیتاسنتر اختصاصی هاست ایران است که یکی از برترین دیتاسنترهای داخلی کشور با میزبانی وب سایت های پر بازدید ایرانی می باشد. هاست ایران تنها شرکتی است که فقط هاست از کشور ایران ارائه می دهد. به همین دلیل قیمت سرویس های ارائه شده کمی بالا است.

با دیدن مشتریان هاست ایران در صفحه نخست سایت می توان به قدرتمند بودن دیتاسنتر این شرکت پی برد. اکثر سایت های پربازدید و معروف ایرانی روی دیتا سنترهای هاست ایران میزبانی می شوند.

 

مزایا :

هاست پر سرعت برای سایت های پربازدید

پشتیبانی ویژه

 

معایب :

عدم ارائه هاست خارج از کشور

قیمت بالای سرویس ها

 

هاست ایران برای میزبانی سایت های پربازدید بسیار مناسب است.

 

ایران سرور

ایران سرور

ایران سرور یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور اختصاصی در مشهد است که دارای مشتریان نسبتا زیادی نسبت به رقبایش است. تنوع در سرویس های ارائه شده یکی از مزیت های خوب این شرکت است. ایران سرور علاوه بر هاست معمولی و ویژه هاست مخصوص بعضی از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا و پرستاشاپ هم ارائه می کند.

معمولا هاست هایی که مخصوص سیستم های مدیریت محتوا ارائه می شوند بهینه شده برای سایت ساز مورد نظر هستند. مثلا هاست مخصوص پرستاشاپ دارای کانفیک خاص برای پیکربندی فروشگاه اینترنتی است.

یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد این شرکت ارائه هاست ابری است. توسط هاست ابری می توانید سایتی قدرتمند و همیشه پایدار داشته باشید. معمولا سایت هایی که روی هاست های ابری میزبانی می شوند هیچ گاه از دسترس خارج نمی شوند.

 

مزایا :

ارائه هاست ابری

ارائه هاست مخصوص وردپرس، جوملا و پرستاشاپ

ارائه هاست های سازمانی

ارائه هاست دانلود پر سرعت

 

معایب :

قیمت بالای سرویس ها

 

ایران سرور برای میزبانی سایت های پر بازدید پیشنهاد می شود.

ایران سرور برای افرادی که قصد خرید هاست ارزان برای راه اندازی وب سایت کم ترافیک را دارند پیشنهاد نمی شود!

 

میزبان فا

میزبان فا

میزبان فا نسبت به دیگر شرکت های هاستینگ ایران تازه کار تر است. این شرکت جزء یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست با کیفیت با قیمت مناسب است که طی سال های اخیر با توجه به وجود رقبای سر سخت و قدیمی توانسته نام و نشان خوبی از خود به جای بگذارد.

یکی از دلایل محبوبیت میزبان فا ارائه هاست وردپرس و همکاری با سایت های وردپرسی معروف در ایران است. از دیگر دلایلی که باعث شد میزبان فا در مدت زمان کمی معروف شود بازاریابی محتوا قوی است.

یکی از مزیت های قابل توجه و منحصر به فرد میزبان فا ارائه هاست یک ماهه رایگان برای تست است. میزبان فا با ارائه چنین پلانی به مشتریان خود تضمین این را داده است که سرویس های ارائه شده در این شرکت از کیفیت قابل قبولی بر خوردار است.

این یک مزیت رقابتی برای میزبان فا محسوب می شود که تا الان هیچ شرکت هاستینگ ایرانی این کار را نکرده است! البته خیلی از هاستینگ های ایرانی هستند که هاست رایگان ارائه می دهند که علاوه بر بی کیفیت بودن آن پشتیبانی هم ندارند!

 

مزایا :

ارائه هاست مخصوص وردپرس

ارائه هاست های حجیم

ارائه هاست رایگان یک ماهه برای تست

تنوع سرویس های ارائه شده

قیمت مناسب سرویس ها

پشتیبانی عالی

 

تجربه استفاده از سرویس های میزبان فا

از زبان یکی از دوستان شنیدم:

زمانی که سایتم به شدت کند شده بود و سرعت بارگذاری صفحات آن پایین آمده بود به پیشنهاد یکی از دوستان میزبان فا را برای میزبانی سایت وردپرسی ام انتخاب کردم. زمانی که سایتم را به سرور های میزبان فا انتقال دادم با وجود پلاگین های زیادی که روی سایتم داشتم سرعت وب سایتم چندین برابر شد. هاست های مخصوص وردپرس میزبان فا واقعا تاثیر بالایی در سرعت بارگذاری وب سایت های وردپرسی دارد.

 

میزبان فا مناسب برای سایت های وردپرسی پر بازدید است. به افرادی که قصد خرید هاست با کیفیت و مطمئن با قیمت مناسب را دارند میزبان فا پیشنهاد می شود.

میخوام از میزبان فا هاست مطئمن بگیرم

 

هاست نگار

هاست نگار

هاست نگار یکی از جدیدترین شرکت های هاستینگ ایرانی البته نسبت به دیگر رقبای خود است که طی چند سال گذشته با ارائه خدمات خوب به مشتریان خود توانسته جزء یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب شود.

هاست نگار از کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و ایران میزبانی وب سایت های مشتریان خود را انجام می دهد. این شرکت مزایای خوبی نسبت به رقبایش دارد. یکی از قابل توجه بودن آن ها فول بک آپ هر 12 ساعت است که کمتر شرکت هاستینگی را دیده ایم چنین مزیتی داشته باشد.

از دیگر مزیت های هاست های هاست نگار پهنای باند نامحدودی است که روی تمام سرویس های میزبانی خود ارائه کرده است. ارائه هاست مخصوص سیستم های سایت ساز محبوب هم مزیت قابل توجی است. آنتی دیداس قدرتمند و 100 ساعت گارانتی بازگشت وجه هم از دیگر ویژگی های خوب این شرکت است.

 

مزایا :

ارائه هاست در انواع مختلف (ابری، پرسرعت، مخصوص CMS ها)

پهنای باند نامحدود

گارانتی بازگشت وجه

فعال سازی SSL رایگان

ارائه سی پنل در هاست ایران

 

هاست نگار با ارائه سرویس های متنوع و پهنای باند نامحدود، مناسب برای هر کسی است که قصد خرید هاست با کیفیت و مطمئن را دارد.

 

نت افراز

نت افراز

نت افراز هم یکی از قدیمی ترین شرکت های هاستینگ ایرانی است. نت افراز با توجه به متنوع بودن سرویس های ارائه شده مناسب برای هر فردی با هر توان مالی است. این شرکت از کشورهای فرانسه و ایران میزبانی وب سایت شما را انجام می دهد.

یکی از بهترین مزیت های نت افراز ارائه هاست های حجیم با قیمت بسیار مناسب است. خیلی از افرادی که هاست با حجم بالا نیاز دارند دیگر سراغ هاست های دانلود نمی روند و از سرویس های با حجم بالای نت افراز استفاده می کنند.

 

مزایا :

ارائه سرویس های حجیم

قیمت مناسب سرویس ها

ارائه پهنای باند بالا

دامین رایگان IR

 

معایب :

عدم ارائه کنترل پنل سی پنل

 

استفاده از هاست های نت افراز با توجه به پهنای باند بالا و فضای بالای سرویس ها برای افرادی که فایل های زیادی برای دانلود دارند پیشنهاد می شود. با هاست های نت افراز دیگر نیاز به تهیه هاست دانلود جداگانه ندارید.

هاست ارزان با حجم بالا می خوام

 

پارس پک

پارس پک

پارس پک ، اولین ارائه دهنده خدمات رایانش ابری در ایران است. یکی از قدیمی ترین و بهترین شرکت های هاستینگ ایرانی پارس پک است. بزرگترین مزیتی که پارس پک نسبت به دیگر شرکت های هاستینگ ایرانی دارد ارائه هاست ابری با امکانات دلخواه مشتریان است.

با استفاده از این ویژگی مشتریان می توانند به راحتی منابع مورد نیاز خود را با توجه به نوع وب سایت خود سفارش دهند. یعنی مشتریان دیگر نیاز نیست برای امکانات اضافی سرویس خود مبلغ بیشتری را پرداخت کنند.

از دیگر مزیت های پارس پک پشتیبانی بسیار خوب این شرکت است. حتی در روزهای تعطیل پاسخگویی به خوبی و در کمتر از مدت زمان تخمین زده انجام می شود.

همانطور که می دانید در هاست های ابری وب سایت مورد نظر روی چند سرور از کشورهای مختلف میزبانی می شود. یکی از ویژگی های جالب توجه پارس پک تغییر لوکیشن هاست توسط کاربر در هر زمان است.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد هاست های ابری پارس پک ارتقای خودکار منابع هاست توسط کاربر است. کاربر با توجه به نیاز خود می تواند در هر زمان که مایل باشد منابع هاست خود را ارتقاء دهد.

 

مزایا :

ارائه هاست ابری پر سرعت

ارائه منابع دلخواه با توجه به نیاز مشتری

فول بک آپ روزانه

پشتیبانی عالی

 

معایب :

قیمت بالای سرویس ها

 

همانطور که متوجه شدید سرویس های پارس پک با توجه به نیاز هر فردی قابل ارائه است. با توجه به پشتیبانی عالی و خدمات ویژه ای که این شرکت ارائه می دهد می تواند انتخاب خوبی برای خرید هاست شما با توجه به امکانات مورد نیازتان باشد. البته هزینه بالای سرویس ها با توجه به خدماتی که ارائه می کند کاملا طبیعی است!

 

سرور پارس

سرور پارس

سرور پارس هم یکی دیگر از هاستینگ های حرفه ای ایران است که در این چند سال با خدمات خوبی که ارائه کرده توانسته مشتریان زیادی را راضی نگه دارد. سرور پارس با ارائه هاست های نامحدود لینوکس توانسته خیلی از افراد را ترغیب به استفاده از سرویس هایش کند.

شاید ارائه هاست با فضا و تمام امکانات نامحدود ریسک بالایی باشد و هر شرکتی چنین ریسکی را نکند. ولی پارس پک با همین مزیت رقابتی توانسته مشتریان زیادی را مال خود کند.

از دیگر ویژگی های پارس پک ارائه پلن های میزبانی وب در انواع مختلف با توجه به نیاز هر فردی است. شرکت پارس پک از کشورهای انگلستان و ایران خدمات میزبانی خود را ارائه می دهد.

 

مزایا :

ارائه هاست با امکانات نامحدود

قیمت مناسب سرویس ها

پشتیبانی خوب

 

معایب :

عدم پشتیبانی از حملات دیداس

 

سرور پارس یکی از بهترین گزینه ها برای هر فردی با هر میزان توان مالی است. چه سایت پرترافیک داشته باشید چه سایتی با حجم بالا هاست های سرور پارس گزینه خوبی می تواند باشد.

 

 

برتینا

برتینا

شرکت برتینا هم یکی از قدیمی ترین هاستینگ های ایران است که سرویس های زیادی را با کیفیت مطلوب به مشتریان خود ارائه می کند. برتینا با توجه به قدیمی بودن و ارائه سرویس های با کیفیت و متنوع دارای مشتریان زیادی است.

یکی از مزیت های خوب برتینا ارائه هاست با پهنای باند نامحدود است.شاید برتینا انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به دنبال هاست با پهنای باند نامحدود هستند. لازم به ذکر است هاست های لینوکس برتینا بهینه شده برای وردپرس و جوملا هستند.

یکی دیگر از جدیدترین و بهترین مزیت های برتینا فراهم آوردن سیستم پیشرفته DDOS Protection برای وب سایت هایی است که مورد حمله شدید قرار می گیرند.

 

مزایا :

ارائه هاست با پهنای باند نامحدود

ارائه هاست بهینه شده برای وردپرس و جوملا

 

معایب :

قیمت بالای سرویس ها

 

هاست های برتینا مناسب برای کسانی است که می خواهند وب سایت خود را حرفه ای مدیریت کنند. همچنین برتینا می تواند گزینه خوبی برای سایت های پربازدید باشد. با توجه به قیمت بالای سرویس های برتینا ممکن است هر کسی برای شروع از آن استفاده نکند!

 

ایران هاست

ایران هاست

یکی دیگر از قدیمی ترین شرکت های هاستنیگ ایرانی ایران هاست است که بیش از 10 سال در زمینه ارائه سرویس های میزبانی وب در ایران فعالیت می کند. ایران هاست دارای دیتاسنتر اختصاصی در ایران است. پلن های هاست ابری ارائه شده توسط این شرکت اشتراکی و اختصاصی از کشور ایران است. البته این شرکت هاست ویندوز از کشور کانادا هم ارائه می دهد.

یکی از مهمترین مزیت های این شرکت ارائه سرویس هاست اختصاصی با منابع کاملا اختصاصی از دیتاسنتر ایران است.

 

مزایا :

ارائه هاست لینوکس ابری پر سرعت

ارائه هاست با منابع کاملا اختصاصی

دارا بودن سخت افزارهای قدرتمند برای مقابله با حملات DDOS

پشتیبانی حرفه ای و ویژه

 

معایب :

عدم ارائه هاست لینوکس خارج از کشور

ارائه پهنای باند پایین

قیمت بالای سرویس ها

 

ایران هاست شرکتی با امکانات و خدمات بسیار حرفه ای و تخصصی است. به همین خاطر قیمت سرویس هایی که ارائه می کند بالا است. اکثر مشتریان ایران هاست سازمان ها و شرکت های مهم کشور هستند و به خاطر خدمات کاملا خاص این شرکت شاید استفاده از سرویس های ایران هاست برای سایت های معمولی به صرفه نباشد!

هاست ایرانی بخریم یا هاست خارجی؟

سوالی که این روزها خیلی از دوستان از بنده می پرسند این است که آیا هاست ایرانی خوب است یا هاست خارجی؟ برای خرید هاست بهتر است ایرانیش رو بخریم یا خارجی؟ خیلی از دوستان هم این سوال را بارها از من می پرسند که آیا هاست ایرانی بخریم روی سئو سایت مان تاثیر مثبت دارد یا خیر؟

در مورد اینکه هاست ایرانی بهتر است یا خارجی باید بگویم خیلی فرق نمی کند! شاید قبلا هاست های خارجی بهتر از هاست ایران بود ولی الان روز به روز کیفیت هاست های ایران بهتر و بهتر می شوند. جالب این جاست که قبلا هاست های ایرانی از هاست های خارجی گران تر بود ولی الان با افزایش بی سابقه قیمت دلار در کشور ما شاهد این هستیم که روز به روز قیمت هاست های خارجی بیشتر می شود و بهترین کار این است که از هاست های داخلی با قیمت خیلی پایین تر استفاده کنیم.

همچنین در این شرایط بیشتر شرکت های هاستینگ ایرانی برای رهایی از ورشکستگی مجبور اند روی هاست ایرانی مانور دهند و هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر قیمت بهترین شرایط را برای مشتریان خود فراهم کنند. پس نتیجه می گیریم هاست ایرانی هم می تواند خوب و قابل اطمینان باشد.

از نظر سئو هم باید عرض کنم موقعیت سرور سایت تاثیر آنچنانی رو سئو سایت نمی گذارد. به گفته خیلی از متخصصین سئو هاست ایرانی برای سایت های ایرانی مفید تر خواهد بود. البته بیشتر از نظر سرعت لود برای کاربران ایرانی و همچنین بهبود سئو محلی این پیشنهاد داده می شود.

 

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله سعی کردم بهترین شرکت های هاستینگ ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا عزیزانی که قصد خرید هاست مطمئن و با کیفیت را دارند با بهترین هاست های ایران آشنا شوند و بتوانند راحت تر تصمیم خود را بگیرند.

البته همانطور که متوجه شدید اکثر شرکت هایی که در زمینه ارائه هاست فعالیت می کنند دارای سرویس های متنوع هستند. به خاطر همین هم هر فردی برای خرید هاست مورد نظرش خیلی راحت می تواند انتخاب خود را انجام دهد.

اما نکته قابل توجه این است که هر کسی با توجه به توان مالی و نوع وب سایتش باید منابع مورد نیازش را برای خرید هاست انتخاب کند. و نکته مهم بعدی پشتیبانی است! همانطور که متوجه شدید همه شرکت ها سرویس های متنوعی ارائه می دهند ولی آیا همه آن ها پشتیبانی خوبی هم ارائه می دهند؟ آیا به روزی که سایت شما با مشکل برخودر کند و آن روز تعطیل باشد فکر کرده اید؟ پس باید بدانید پشتیبانی هاست مهمتر از هر چیز دیگری است.

نکته بعدی این است که هیچگاه به نامحدود بودن منابع توجه نکنید! خیلی از سرویس های نامحدودی که توسط شرکت های مختلف ارائه می شوند کیفیت مطلوبی ندارد. همچنین پیشنهاد می کنم هرگز سراغ هاست های ارزان نروید!

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و برای خرید هاست بهترین انتخاب را انجام دهید.  منبع همیار وب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.