فایل فور شاپ

آموزش ها و صفحات مطالعه شده از اینترنت

فایل فور شاپ

آموزش ها و صفحات مطالعه شده از اینترنت

رفع خطای 503 Service Unavailable در وردپرس

رفع خطای 503 Service Unavailable در وردپرس

همانطور که در بالا گفته شد این خطا زمانی رخ می دهد که وب سرور شما قادر به دریافت یک پاسخ مناسب از یک اسکریپت PHP در حال اجرا در پس زمینه نیست.
برای رفع خطا، باید تمامی اسکریپت های غیر ضروری PHP را به صورت جداگانه غیرفعال کنید تا مشکل برطرف شود. به ترتیب مراحل زیر را انچام دهید تا زمانی که خطا برطرف شود.
  

غیرفعال کردن تمامی پلاگین های وردپرس

تمامی افزونه های وردپرس اسکریپت های PHP هستند. پس در اولین گام وارد پوشه file manager پنل کاربری هاستینگ خود شوید و در پوشه wp-content، روی پوشه plugins کلیک راست کنید و rename را انتخاب، نام پوشه را به فرض مثال به نام plugin-old تغییر دهید. سپس یک پوشه جدید به نام plugins ایجاد کنید. مجددا سایت خود را بررسی کنید که آیا خطا رفع شده است یا خیر. 

تغییر نام پوشه پلاگین وردپرس

اگر خطا رفع شده بود به این معنی می باشد که یکی از افزونه ها باعث بروز این خطا شده است. پس مجددا به هاست خود مراجعه کنید و پوشه جدیدی که ایجاد کردید را حذف نمایید و پوشه plugin-old را به plugins تغییر دهید. با این عمل افزونه ها هنوز غیر فعال می باشند.

حال وارد بخش پیشخوان وردپرس شوید و در بخش افزونه های نصب شده یک به یک افزونه ها را فعال کنید و پس از فعال سازی هر کدام سایت را مشاهده کنید که متوجه شوید کدام افزونه باعث بروز خطای 503 شده است. پس از پیدا کردن افزونه مشکل را برطرف کنید.

اگر علت خطا افزونه ها نبود مرحله بعدی را دنبال کنید.

فعال سازی قالب پیش فرض وردپرس

اگر با غیر فعال کردن افزونه ها خطا حل نشد در این گام قالب فعلی خود را غیر فعال و قالب پیش فرض وردپرس را فعال کنید.

وارد پوشه file manager هاستینگ خود شوید از قالب خود یک بکاپ گرفته و در سیستم ذخیره کنید. در ابتدا قالب را compress کنید سپس فایل زیپ ایجاد شده را دانلود کنید.

دانلود قالب وردپرس

پس از دانلود قالب را حذف کنید و مشاهده می کنید که به طور پیش فرض افزونه های وردپرس (Twenty Sixteen) فعال می شوند. سایت را بررسی کنید اگر هنوزم خطا رفع نشده است به مرحله بعد بروید.  منبع : /mihanwp.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.